dinsdag 26 mei 2009

voor deze films voel ik meer dan gewone liefde

WILD CHILD
Mijn favoriete film van dit moment, een heerlijk standaard meisjesfilm over een Amerikaanse tuttebel die naar kostschool in Engeland wordt gestuurd. 
Effect:
dat ik niet naar een kostschool in Engeland geweest zijn een serieus mankement in mijn opvoeding vind.
Favoriete quote: 
"She was one big a-hole with a severe additudenal problem."



TWILIGHT
Heel bekende film natuurlijk, over een meisje dat vrij antisociaal is - maar natuurlijk wel knap - en verliefd wordt op een vampier. Een knappe vampier. Een hele, hele, HELE knappe vampier.  Effect:
dat ik vampieren ondanks hun bloedzuigende eigenschappen ineens vreselijk sexy vind en 's nachts droom dat Edward Cullen in mijn kamer staat
Favoriete quote:
Bella: How old are you?
Edward: Seventeen.
Bella: How long have you been seventeen?
Edward: ...a while.




HARRY POTTER AND THE HALF-BLOOD PRINCE
Nog niet uit, maar ik ben nu al geobserdeerd (ik heb alle foto's, trailers en sneak peeks die ik kon vinden al bekeken). Het belooft weer een heerlijke film te worden, alhoewel ik waarschijnlijk lichtelijk ga gillen als Harry met Ginny gaat zoenen - dat meisje ziet er serieus uit als twaalf.
Effect:
Niet willen geloven dat de wereld van Harry Potter verzonnen is, en de neiging hebben om op 1 september naar King's Cross te gaan en tegen het hek te leunen.
Favoriete quote:
Dumbledore: You are of course wondering why I brought you here.
Harry: Actually, sir, after all these years, I just sort of go with it.



LE FABULEUX DESTIN D'AMÉLIE POULIN
Gedoodverfde favoriet van elk Frankrijk-liefhebbend persoon, maar met een reden: het is echt één van de heerlijkste films ooit gemaakt. Iedereen wil Amélie zijn.
Effect:
Serieus overwegen het kapsel van Amélie te nemen, en naar Montmartre te verhuizen.
Favoriete quote:
(ik kon de originele Franse versies niet vinden, dus dan maar in 't Engels:
LEMONY SNICKET'S A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS.
Als ik een favoriete film moet kiezen, is dit hem. Alles eraan spreekt me aan: de kleding, de decors, het verhaal, de acteurs... Het is het lichtelijk surrealistische verhaal van drie kinderen die plotseling wees worden en bij hun sadistische oom moeten gaan wonen. Waar en wanneer deze film zich afspeelt is niet duidelijk: het accent is noch Brits, noch Amerikaans, en hoewel alles nogal ouderwets aandoet zijn er soms plotseling hele moderne elementen. 
Effect:
dat ik de film minstens vijf keer gekeken heb en elke keer weer nieuwe dingen ontdek.
Favoriete quote:
Count Olaf: [meeting the children for the first time] Ah! My dear... 
[looks at stick figures of children with names on his hands] 
Count Olaf: Violet. Enchantée! 
Violet Baudelaire: Uh... how do you do? 
Count Olaf: And this must be Klaus! Young Klaus! Your left side is the good one. 
[looks with disgust at Sunny] 
Count Olaf: And... what is... this? 
Sunny: [subtitled baby talk] I'm Sunny! 
Count Olaf: I'm sorry. I don't speak monkey. 



SWEENEY TODD
Heerlijk macabere musicalfilm met een zingende (!) Johnny Depp. Need I say more? 
Effect:
Wanhopige pogingen doen om de toch best moeilijke Sweeney Todd-liedjes te zingen.
Favoriete quote:
I can guarantee you the closest shave you've ever known.

7 opmerkingen:

  1. Ik wil Sweeney Todd zien! Het lijkt me hemels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En LEMONY SNICKET'S A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS ook. Het trailer-liedje alleen al (L)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amélie heb ik natuurlijk al multiple-fois gezien. Maar ik wil het nog vaker zien!
    Ik beden net dat ik hem heb gekocht toen we uit Parijs kwamen. Ik ga het meteen dit weekend weer kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Twilight en Wildchild. Allebei zeer perfect.
    (al wint Twilight het nét. Maar dat komt door R.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb een film bedacht die er eigenlijk bij moet.

    Perfume.

    Denk je ook niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm ja Perfume ben ik vergeten! Nou die gaat bij 'voor deze films voel ik meer dan gewone liefde deel twee'. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. AH!

    WILD CHILD is toch zo fijn. :)
    TWILIGHT moet ik nog zien van Jean.

    Maar Harry Potter, ik kan zo niet wachten! <3
    Maar Ginny past wel perfect bij hem. :)
    Ahhhhhhh. <3 <3

    "When the headgirl has earned my respect, then I will shake her hand, biatch!"
    "I'm sorry?"
    "Apology accepted. " :D

    BeantwoordenVerwijderen