zaterdag 14 maart 2009

oh! what should I do with my hair!

Lente is voor mij traditioneel de tijd waarin ik mijzelf opnieuw uitvind. En dat heeft (oppervlakkig als ik ben) voornamelijk te maken met uiterlijk. Maar ik sta nu voor een enorm dilemma:


wat moet ik in godsnaam met mijn haar?

De opties:
1. ik doe wat ik al de hele winter doe. Ik laat het zó knippen dat het niemand opvalt, ik verf het chocoladebruin (wat altijd zwart wordt) en ik neem dus geen risico's.
2. ik doe wat ik al tijden wil: ik knip het heel kort, of nou ja, op schouderlengte, en modelleer het in een jaren '50 coupe.
3. ik doe wat ik normaal in de nazomer doe: ik laat het opnieuw krullen (jaja ik heb een permanentje. Woehoe.)
4. ik doe wat iedereen vindt (schijnbaar) dat ik moet doen: ik verf het blond, mijn eigen kleur dus.

Met al deze opties loop ik al tijden in mijn hoofd, en ik als ik iets niet kan, is het kiezen. Hélp.

Spring is, traditionally, the time of year where I invent myself again. And, superficial me, that mostly has to do with the way I look. But right now, I'm having a huge dilemma:
What the hell should I do with my hair?

There are four options:
1. I do what I've done all winter: i have it cut in a way that no-one notices, I dye it 'chocolate brown' (it always turns out black) and, shortly, don't take any risks.
2. I do what I've wanted to do for a very long time: I cut it very short (or, well, somewhere above shoulder-length) and pretend I live in the 1950s.
3. I do something I normally save for August or September: I redo my perm. (I admit it. My curls are fake. Live with it.)
4. I do something everyone (seemingly) wants me to do: I dye it blonde, which is actually my natural color.

All these options have been buzzing through my head lately, and if there's something I'm bad at, it's making choices. Help!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten